El teletreball ha sigut una de les eines com a msesura de prevenció de la Covid-19. Per una banda a afavorit el distanciament social i per un altre  ha possibilitat que l'activitat laboral continuï reduint l'impacte econòmic d'aquesta crisi. Per això, un gran nombre d'empreses l'han adaptat tant rapidament com han pogut.
No obstant, aquesta adaptació al teletreball ha donat lloc a problemes de seguretat per la falta de preparació dels sistemes. A
més, hi ha el problema que alguns hackers han aprofitat aquesta inestabilitat per aumentar els atacs mitjançant phishing per a tractar de treure
profit.
Aquesta situació ha portat a l'Agència Europea de Seguretat de les Xarxes i de la Informació(ENISA) ha publicar una sèrie de recomanacions per a totes aquelles empreses que estiguin recorrent al treball desde casa.
L'agència recomana que, en la mesura que sigui possible, els treballadors no utilitzin els mateixos dispositius per a la feina, per els assumptes personals o oci i que extremin les precaucions quan rebin emails dels que dubtem de la seva procedencia.
L'agència avisa que hem de desconfiar de qualsevol e-mail que
ens sol·liciti canviar de contrasenya o dades d'accés a un compte, fins i tot
encara que procedeixi d'una font aparentment fiable.
ENISA també alerta de tots aquells emails de gent que no coneguem, especialment si contenen enllaços o documents adjunts.
Els atacs de phishing tracten de crear una sensació d'urgència perquè el destinatari del missatge entri en pànic i accedeixi a fer clic en un enllaç. També cal desconfiar dels emails de persones que coneguem que ens demanin coses inusuals.
El millor en aquests casos és confirmar de manera telefònica amb la persona
directament.

